måndag 30 mars 2009

Är du rik, H?


Elev för ett tag sen: Är du rik, H?
Jag: Eeh, va? Jag är LÄRARE, vad tror du?
Eleven: Men du har typ bara Peaktröjor.
Jag: Jag har TVÅ!
Igår morse vaknade jag och kände mig plötsligt jättefrisk, antagligen mest för att jag hade fått sova ut. Sagt och gjort, som om denna var den sista shoppingmöjliga söndagen någonsin begav jag mig ut med K i släptåg. Vi lämnade t.o.m Söder... Nu äger jag TRE peaktröjor och eftersom jag började hosta som en galning inne på peakaffären med tårarna rinnandes och knallröda ögon lär det dröja innan en fjärde inhandlas.
Några timmar senare var jag slut som efter vasaloppet (har jag hört) och hostan var etter värre. Så idag är jag sämre igen, men jag kommer att vara jäkligt välklädd när jag väl är frisk och tillbaka på jobbet.

3 kommentarer:

K sa...

Jag ser fram emot att se dem på dig!

Jenny. sa...

Dina baggy är snyggare än mina :(

Fröken H sa...

De ska ju vara snygga på också! Och det vet vi ju att dina är! Så det så! :)