fredag 27 mars 2009

Earth Hour

Mina elever påminde mig idag om att det är Earth Hour imorgon kväll. Det hade jag totalt missat - piiinsamt, ja, jag håller med dem. De vet att jag bryr mig om miljön, varför jag är vegetarian till exempel har mest med miljön att göra, och det har jag berättat för dem. Så pinsamt absolut! Jag erkänner: jag har varit världsfrånvänd den här veckan och har knappt öppnat en tidning. Men, nu har jag läst på, är med på tåget och kör imorgon: gör som jag, släck alla lampor och stäng av alla eldrivna apparater (och ja, det betyder att man måste stänga av datorn också!) imorgon mellan 20:30-21:30.

Stockholms stad är dock inte med på tåget. Paris, Los Angeles, Sydney, Göteborg och Malmö är med, men Stockholms kommunpolitiker tycker att det är onödigt och inte gör någon skillnad i energiförbrukningen eller för klimatet. Har de inte fattat vad en manifestation är? En symbolisk handling liksom? Få folk att tänka till lite? Tydligen inte. Fatta pinsamt hörni!

3 kommentarer:

Jenny. sa...

Vafan, jag bloggade det ju härom dan loco! ;)

Fröken H sa...

Äh, det fattade ju inte jag ju! Världsfrånvänd, I tell you!

Anonym sa...

Vi har köpt svart mellanmjölk...och jag kan garantera att allt i vår lägenhet är släckt och avslaget imorgon under earth hour...vi e inte hemma då:)

Mvh L och C