lördag 7 mars 2009

Jag - aktivist?

Det är lustigt det där med hur människor som inte känner en så väl ser på en och hur de tror att man är. De gånger jag har varit ute med jobbet har jag varenda gång fått höra lite lustiga saker som folk tror om mig, eller som de absolut inte tror. I höstas fick jag höra att jag var som Lady samt att jag nog lyssnar på undergroundmusik. Nu utbröt stor förvåning över att jag följer melodifestivalen och att jag hade gått på danskurs. Det var mer troligt att jag ägnade min fritid åt studiecirklar, debatter och föredrag! :) Nu undrar jag ju vad jag gör som får folk att tro sådana saker? Är det för att de vet att jag är flata? Är det för att jag ibland uttrycker feministiska åsikter? Verkar jag SÅ seriös och allvarlig på jobbet? Jag fick också frågan varför jag aldrig hade sagt någonting om en danskurs. Med det är ju liksom det som är poängen. Jag HAR ju sagt det till de kollegor jag umgås med. De vet ju mycket mer om mig än vem jag är på jobbet. Det är ju de som man inte pratar så mycket med som bildar sig en uppfattning baserat på det lilla de ser. Det klart att de skulle ha en sanningsenligare bild av mig om jag pratade mer om mig själv. Men då skulle jag å andra sidan inte få höra så här roliga saker!

5 kommentarer:

Jenny. sa...

Haha! Så jävla roligt :)

Fröken H sa...

Jo! :) Nu väntar jag med spänning på vad jag ska får höra nästa gång!

Anonym sa...

Det här kan du utnyttja! Du borde arbeta på imagen. Plantera spännande, mystiska saker om dig själv då och då i samtal på jobbet. Tex kan du antyda att du varit med om olagligheter och se vilket utfall det får.

Anonym sa...

Håller med Spirited:)! Hur kul som helst! Kram L

Fröken H sa...

Spirited och L: ni är roliga ni!