tisdag 7 april 2009

Våren har kommit lite längre i Danmark


Det är mysigt, speciellt som dragkedjan i min jacka har gått sönder så jag kan inte stänga den längre. Blir det regn och rusk och kallt är jag körd, än så länge är jag inte det.

För övrigt så har jag fått ännu fler belägg för min tes att alla såna där unga-med-pärmar-i-händerna,-"hej, gå med i Amnesty, Greenpeace och Rädda Barnen"-människor alltid kommer fram till mig och K när vi håller varandra i handen. De kan väja förbi andra människor för att komma fram till just oss. Ofelbart, varenda gång, både hemma och här. Idag hände det två gånger på kort tid. Det kan inte vara en slump, troligen tänker de något i stil med "aha, två flator, de är samhällsengegerade och hyser empati för andra utsatta grupper i samhället." Är ju oftast sant också. Tillhör man en minoritet eller utsatt grupp är det kanske lättare att känna med en annan. Vi brukar säga att vi är med redan, vilket är sant för en av organisationerna och nästan sant med de andra för vi skulle kunna tänka oss att vara med, men vill inte bli värvade på stan.

Inga kommentarer: