torsdag 9 april 2009

Coffee in Copenhagen


En sådan här har jag lärt mig använda och nu är jag kär! Gott kaffe (när man häller i rätt mängd!!) lagom till en person. Däremot var jag ytterst skeptisk till hur den fungerade:


K (lite osäker): du heller vatten i den undre delen och sen kaffe i den här och sen trycks allt upp i den övre delen.


Jag (bestämt): VA? Nääää, det går ju inte, det där är ju bara hokus pokus. Det ligger nog bara och kokar ihop sig där nere och så får man hälla ut det sen.


K: Jooo, men jag har för mig att det är så den fungerar.


Jag (en stund senare): det händer ju ingenting. Du har fel, det kommer inte alls upp nåt kaffe här.


Jag (ännu en liten stund senare): men guuud, vad händer!!!


K: Där ser du, nu kommer ju kaffet upp ju.


Jag: Det var verkligen hokus pokus på riktigt.

Inga kommentarer: