torsdag 16 april 2009

Hur länge höll det i sig?

Piggheten alltså. En dag? Jag är i alla fall tillbaka i mitt oalerta skick på morgonmötena. Jag är dessutom precis lika glömsk och förvirrad som vanligt. När en kollega idag lånade mina nycklar glömde jag förstås bort det genast och undrade en stund senare om eleverna hade busat och tagit dem. Eftersom några var på fnisshumör och andra allmänt roade av sin förvirrade fröken blev stämningen liksom sådan att jag fortsatte att tro att de kanske hade gömt undan nycklarna för mig. Tills jag fick syn på kollegan genom glasfönstret och insåg var de egentligen hade tagit vägen... DÅ passar dessutom en av eleverna på att säga "var inte X här inne och lånade dina nycklar för en stund sedan?" Fröken med guldfiskminne och elever som inte är till så stor hjälp... :)

Inga kommentarer: