måndag 28 december 2009

Sverige - landet Kafka?

Att få barn innebär tydligen inte bara kontakter med försäkringskassan utan också en inblick i kontrollstaten Sverige. Min son kan inte få mitt efternamn som mellannamn för han är helt enkelt inte min son i lagens ögon. Dessutom måste faderskapet utredas och hans konception bevisas. För säkerhets skull måste man fråga min fru om hon hade sex med någon eller några män under den aktuella tidsperioden. Sedan ska en nämnd besluta om att man nog borde lägga ned den där faderskapsutredningen. Som grädde på moset måste jag sedan adoptera Liten. I den ansökan ska jag förklara VARFÖR jag vill adoptera Liten. När folket sen väl har förstått varför jag i herrans namn nu tvunget vill adoptera det där barnet så måste jag och K utredas och kollas upp. Bäst att man hör efter om vi har god ekonomi, om våra föräldrar accepterar Liten och sättet han blev till på samt när vi kom på att vi gillade tjejer, om det var jobbigt att komma ut, om vi har varit tillsammans med killar och, slutligen, om vi har försökt skaffa barn med män förut.

7 kommentarer:

Malin sa...

Så glad att jag slipper det där. Heja dig!

mamma jakeline sa...

Ja och vanliga par får kopulera och skaffa barn bäst de vill utan att någon jävel bryr sig. :P Sanslöst! Jag avundas dig inte.

Fraurna B sa...

Uschiamej... ja man blir ledsen...
Håller tummarna för Dig/er och för att allt ska glida igenom så smidigt som möjligt.

Spiritedaway sa...

Fy fan så arg jag blir! Att fråga om andra sexpartners och om ni gillat killar innan. Det har inte dom med att göra. Kontrollstat som sagt.

Fröken H sa...

Tack hörni! :)

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

När det gäller gifta hetropar så behöver man inte göra nånting alls, då verkar det lixom inte kunna finnas någon annan pappa än den man är gift med. Är man däremot "bara" sambo, så måste pappan "godkänna" faderskapet - men inga fler frågor... Detsamma borde ju gälla för er! Är man gift så är man...

Fröken H sa...

Tack Marlene! Tycker jag också!