fredag 18 december 2009

"Nu kan vi lika gärna svulla fram till jul"

Man skulle ju kunna tänka sig att en bebis innebär fullt upp 24/7, men det innebär också en massa pauser när Liten sover i famnen och en av oss är ganska låst. Då kan man ju liksom inte göra så mycket annat än att fika, fika, fika och äta snacks. Och det är ju ändå snart jul. Följaktligen kommer K, som plötsligt behöver äta mycket mer än förut, vara smal som en sticka när det nya året tar sin början och jag kommer att se ut som en köttbulle. En vegobulle då, om jag får be.

4 kommentarer:

mamma jakeline sa...

just det... åh jag har inga bilder från Nobel! Det skulle vara jättekul! :)

och du, svulla på! ;) Det är du värd. K också! :)

Fröken H sa...

Jag har nog bara bilder från när vi gjorde i ordning oss, men de ska du så klart få! Jag har också en eller flera oframkallade rullar från 2002. Vad kan vara på dem tro?

Oki, här ska svullas då! :)

A-M sa...

Och vi har hunnit med att göra mycket julgodis som vi småäter mest hela tiden...

Fröken H sa...

A-M: Skönt att det inte bara är vi då! Fick dessutom hemgjord tryffel av mamma idag... :)