fredag 1 januari 2010

Mitt decennium



2010. Ett nytt decennium som sagt. Förr kunde jag tycka äldre människor var lite luriga som kunde säga om en, säg 20-årsperiod, att ”gud va fort tiden går, det känns som igår.” Nu börjar jag fatta vad de menar. 10 år sedan känns inte alls länge sen. Nyår får mig alltid att tänka tillbaka på året som gått, då måste man ju tänka tillbaka på de senaste 10 åren i år. Återkom imorgon om jag tråkar ut er! ;)

2000 – nytt millennium och Fröken H var en ganska så oskyldig liten 23-åring. Fortfarande hetero och i stadigt förhållande sedan sent 90-tal.

2001 – förändringarnas och uppbrottens år, förflöts mestadels på Nya Zeeland, pluggandes och festandes.

2002 – Hemma igen och nytt liv, nya tag inleddes. De tokiga studentåren med galen kåraktivitet och ännu fler fester inleddes. Jobbig inledning, men ett ganska bra år. Lillkatten och storkatten dök för övrigt upp detta år.

2003 – fortsatte i samma stil med några halvdanna försök till att hitta den rätte.

2004 – nu mer seriös kåraktivitet i form av kårpolitik och en massa styrelser, nämnder och tjusiga baler. På en sådan bal upplevdes en plötslig förälskelse i en tjej. Några tafatta försök (bestod mest av läsning av Mian Lodalen och Stjärnor utan svindel) att komma ut ur garderoben gjordes för att sedan raskt kliva in igen. Periodvis ett lite deppigt år med 30-årskris i förtid.

2005 – äntligen, äntligen, äntligen klar med studierna.

2006 – Återigen ett förändringarnas år. Första lärarjobbet på heltid, första fasta anställningen och äntligen klivs det ut ur garderoben. K dyker upp i mitt liv! Ett mycket, mycket bra år!

2007 - blir sambo och söderbo

2008 – inleds med backpackande i sydostasien. Därefter haglar vuxenpoängen in: giftermål

2009 – Liten föds. Äntligen vuxen? Äsch nej, det är ju nu man kan börja bli riktigt barnslig igen. Legoland, Kolmården och tecknade matinéer – here I come!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kul och läsa lite tillbakablick för mig som inte alls känner er!
Jo, det var en inte så värst festklädd nyårsafton i år... Ella var dessutom jätteförkyld, så vi var lite oroliga dessutom...

Kram!
Susandra

presens indikativ sa...

Oj, jag måste kommentera bara för att ordverifieringen var så bra. "intstur" - det måste ju betyda "inte stor", eller hur?

För övrigt ska jag nog sno idén, tror jag.

Fruarna J sa...

Härligt att läsa! Tack!

/två fruar i söder

Anonym sa...

När efter jul här ngngång öppnade kuvertet innehållandes våra ICA-kort så blev spontanropet till frun att 'NU är vi vuxna'!
Fick som svar tillbaka. 'Se dig omkring C, titta på klockan, vi är inte vuxna' (H stod och gjorde varma smörgåsar till oss, huset var fullständigt upp och ner-vänt och bortom all räddning och klockan var halv två, på natten).
/Gaytjej *väntar alltså fortfarande*
PS Kul med decenniumkrönika, den idén kanske jag stjäl till min blogg =)

Fröken H sa...

Susandra och Fruarna J: Kul att ni gillade det! Och Susandra, hoppas att Ella mår bättre nu!

Presens: Ja, det måste det ju betyda! Precis som i Pippi ju, "jag vill inte bliva stur" :) Sno på du bara!

Gaytjej: Nej, vi har nog också lång väg att vandra... ;) Stjäl du också!