söndag 31 januari 2010

Att vara medlem i barnvagnsmaffian

Livet med en barnvagn i släptåg betyder att man måste tänka lite annorlunda ibland, typ "vi kan inte gena över den här oplogade lilla stigen över gräsmattan." Och att man blir motad i dörren på vissa ställen. Vi fick inte komma in på ett café igår utan fick vackert lomma iväg till det större, barnvänligare caféet längre ned på gatan. Jag är kluven. Å andra sidan gillade jag själv inte en invasion av barnvagnar och skrikande barn innan jag fick ett, å andra sidan tycker jag att alla borde vara välkomna överallt. Vi går ju om Liten blir allt för oregerlig och vi kan lämna vagnen utanför i värsta fall. Som kompensation blir man i och för sig betydligt vänligare bemött överallt annars med en bebis, som att bussen stannar mitt i gatan för att man kommer springande med en barnvagn och sen får även den utan barnvagn åka gratis.

Inga kommentarer: