fredag 15 januari 2010

Här är det frid mellan folk och fä

I säkert en timme eller mer låg vi så här, jag, Liten och Lillkatten medan K var ute och fikade. Katten hindrade mig från att ha datorn i knät. Så jag läste istället. Skriet från kärnfamiljen. Intressant bok, om inte så relevant för mig och K, kanske. Vi tillhör ju liksom inte den heterosexuella kärnfamiljen. Kärnfamilj däremot. Men K och jag behöver inte jobba på jämställdheten i vår familj genom sluttipsen i boken:

1. Dela på föräldraledigheten (tiden, inte pengarna)
2. Dela på vabben
3. Om ni ska gå ned i tid, gör det båda två (arbetstid)
4. Dela på hämtningar och lämningar (på dagis)
5. Städa tillsammans (om ni städar samtidigt, städar ni lika mycket)

Det gör vi redan. Eller ska göra.

Plus x antal tips till om kvinnor och män och fördomar och roller.

1 kommentar:

vanessa sa...

ni är ju en stjärnfamilj ;)