onsdag 13 maj 2009

Lollipop, lollipop

Idag bjöd skolan eleverna på glass för att fira SM-guldet i innebandy som våra elever hade vunnit. Hälften av mina elever var inte med av lite olika anledningar så de som var där fick två, men bara om de sjöng "Lollipop." Vad gör man inte för att liva upp en annars ganska trist och jobbig dag? Och eftersom mina elever är snälla och har överseende med min tråkiga vuxenhumor och gärna äter mycket glass (trots att det var isglasspinnar) så gick de med på det. De är mysiga.

PS. Jo, jag vet, och eleverna visste också, att lollipop betyder klubba och inte isglasspinne, men det var så nära jag kunde komma just då. :)

2 kommentarer:

Jenny. sa...

Man kommer ihåg att det heter popcicle om man tänker på sångaren i popcicle och sedan parodin på honom med pingisbollsögonen, hihihi :)

Fröken H sa...

Hihi, den har jag missat! :) Men försök komma på en LÅT med ordet popsicle bara så där?