lördag 16 maj 2009

Det var bättre förr....

Eller var det? 18 bidrag in i tävlingen och jag är fortfarande lika uttråkad. Annat var det förr tänkte ju jag, men efter att ha kollat på några av mina gamla favoriter är jag inte riktigt lika säker... Men roligare var det i alla fall!


Året var 1985 och jag var 8 år och slocknade som ett ljus framför TVn efter att Kikki Danielsson hade sjungit precis som syskonbarnen gjorde efter Charlotte Perelli förra året.


"Jeg kan nå" fick vi till "Jeg KONDOM" och skrålade för full hals på mellanstadiet med kassettbandspelaren på högsta volym.


13 år gammal föll jag som en fura för det här... ingen förstod mig. Kanske inte jag heller.

3 kommentarer:

Björnen sa...

La det svinge är på min topp-10 genom tiderna, håller än.

Björnen sa...

oj...det är ju jag som skriver.../ Jenny

Fröken H sa...

Ja, när det gäller La det swinge backar jag inte! Den är fortfarande bra! :)