lördag 24 april 2010

Jag känner stor vördnad inför alla ensamstående föräldrar

Att K och jag har det jättebra som kan vara hemma båda två med Liten så länge som vi är visste vi ju, men det är ju inte så att vi har gått runt och känt att vi inte skulle klara av att vara ensamma hemma med honom. Och med jämna mellanrum gör vi ju saker på varsitt håll och en av oss blir då just ensam med Liten. MEN, nu har jag gått och fått ryggskott (några blöjbyten i dålig arbetshöjd och något slags snedlyft senare) och har i nästan 3 dagar knappt kunnat ta hand om min son. Jag kan byta blöja om K lyfter honom till skötbordet, jag kan vyssja honom om han gråter på natten (som han just lägligt har börjat med), men kommer inte upp ur sängen med honom i famnen... Jag klarar inte alla lyft av bebis upp och ned från golvet och kan absolut inte bära honom i bärselen som råkar vara det enda stället han somnar på. Hur fasen gör man om man är ensam?

4 kommentarer:

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

Jaaa du... manmåste helt enkelt klara det och det gör man... När Tobias bara var några månader gammal och Robert inte ens fyllt två år bröt jag foten. Vi sover på övervåningen och varje gång jag skulle ha upp eller ner ungarna så fick någon av mina föräldrar komma och hjälpa mej. Så vi gjorde så mycekt vi kunde på nedervåningen. Jag skulle hålla mej stilla 6 veckor... haha! Knappt två stod jag ut, sen linkade jag runt bäst jag kunde. Allt går, men det är inte alltid så enkelt eller kul...

Fröken H sa...

Ja, man klarar ju mer än man tror förstås om man måste, som du har gjort. (men beundransvärt är det i alla fall!)

Unknown sa...

Det ar da som man borde bo i Indien :-) Har kan man fa hjalp med allt, plus att man blir ompysslad och far massage och massa godsaker nar bebisen ar liten! :-) Aven grannarna kommer och vill hjalpa till!!

Fröken H sa...

Haha, så sant, så sant Elise! I Sverige får man helt klart mindre hjälp...