torsdag 29 april 2010

Dagen duktig

På vår föräldragrupp på BVC igår pratade vi bland annat om vad en "duktig" förälder var och kom fram till att schablonbilden av en sådan är en som bakar bullar, kokar sylt och har ett barn som sover själv i sin egen säng och ligger tyst och snällt i vagnen. Vi hade också lagt märke till att man visst inte magiskt blir "duktig" bara för att man har fått barn och är föräldraledig. Bakade man inte bullar innan så gör man fan inte det nu heller.

Idag har i alla fall jag och K varit superduktiga som har

fixat pass till mig och Liten
deklarerat
hämtat ut barnbidrag
tvättat (jag, och bråkat med en granne i tvättstugan)
köpt nya nappar till Liten
försökt natta Liten i säng istället för bärsele (Liten ställde inte upp på det arrangemanget och sover just nu i, jag just det, selen)

Dessutom var jag ju som synes överhuslig igår och kokade puré till Liten.

Imorgon måste jag allt ta igen mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så du menar att jag kan sluta vänta den där längtan efter att sylta och safta som skulle komma (redan när man var gravid)?!
/Cia

A-M sa...

fniss, nej du har alldeles rätt. (Eller jag lever fortfarande i tron om att jag ska genomgå en mindre personlighetsförändring och poff bli en pysslig människa när jag tar över föräldraledigheten men jag misstänker att du har rätt...) Vår bebis somnar också på oss på kvällarna.

Fröken H sa...

Cia: Haha, ja... men den kanske kommer till dig? ;)

A-M: Du kanske också blir ett av undantagen... ;) Skönt fler bebisar kräver ständig kroppskontakt.