måndag 24 augusti 2009

Sur som citron

Jag tror den egentliga grunden till mitt dåliga måndagshumör lades igår när vi upptäckte att de gamla ägarna till vår indiska restaurang - inom krypavstånd och vårt favvoalternativ när vi inte orkar laga mat - nog tog kocken med sig, eller var kockarna själva. Deras mat var så god, så god. Mer som i Indien än de flesta indiska restauranger. Den nya maten är som alla andra indiska restauranger i stan. Fast sämre.

Följaktligen stirrade jag surt ut genom fönstret på tåget i morse medan kollegorna pratade på och skällde sedan som en bannhund på alla elever som nu är tillbaka. Utom på mina egna små sexor som nog är de sötaste som går i 18 par skor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här är en till med dålig måndag: Min grundade sig också på söndagen på väg hem från morfar ute i era krokar (har förrsten berättat för honom nu, se andra bloggen) när H fick mig att *köra förbi* McD nr 1 som jag var helt inställd på och istället ta McD nr 2 hela *TRETTON* minuter bort. Aaah!
Sen fortsatte den med fasta från kl 20, helt onödigt glukosbelastningstest på måndag fm och Elevens Val-samling på em. Jag ska ha bild och fick en grupp på 44 elever... och har ingen bildsal att tillgå och bara 86 kronor att handla grejer för. Tjohej. Därefter följde Sveriges Segaste Konferens och jag var ytterst nära att betala min kollega 250 spänn för att hon skulle lätta upp den med sitt berömda apskri (men snålade ur).

Fröken H sa...

Jag tror din måndag vinner... Blir mycket teckning på träbitar med kol kanske? ;) Min tisdag toppar nog iaf: magsjuka.