torsdag 6 augusti 2009

Förändringar är av ondo

Som en liten unge har jag idag surat över förändringar på jobbet. Förändringar är bra sägs det. Även om jag om och om igen fått uppleva att det oftast är sant så är jag nästan alltid lika motsträvig. K brukar exempelvis skratta åt att jag alltid måste sova på samma sida av sängen, alltså även i en helt annan säng: "jag måste alltid sova till vänster om dig, K!" samt att jag alltid väljer samma soffa, trots att den är den minsta och därmed obekvämaste. Alltså även när jag är hemma och sjuk en hel dag lägger jag mig i den soffan. Ja, ni fattar.

2 kommentarer:

mamma jakeline sa...

Jag måste också sova på samma sida av sängen. Så även mattias. Han är nog mest anal... Har föreslagit att han skulle ta min sida nu efter som Éomers säng står på min sida för att han lättare ska höra honom. Men nej det gick inte! ;)

Fröken H sa...

Skönt att man inte är ensam! ;)