onsdag 12 augusti 2009

Dagens samtal på jobbet:

Ny kollega: Har du barn?
Jag: Nej... men ett på väg.
Kollegan: Åh, jaha! (sneglar på min mage), när då?
Jag: Ja, alltså det är min fru som är gravid.
Kollegan: (verkar fatta) Åh, jaha, din fru!
Jag: ja, det är ju mitt barn också.
Kollegan: Vilken månad är du i? (sneglar på min mage igen)
Jag: Nej, nej, jag är inte gravid. Min fru är gravid.
Kollegan: Åh, jaha, din FRU. Vad roligt!

Det är inte lätt att vara ny på jobbet....

Hon visste ingenting om mig så så klart blev förvirringen total. Jag kanske borde vara tydligare så slipper folk snärja in sig i samtal som alltid slutar med "och vad heter din man då?" Typ.

3 kommentarer:

Jenny. sa...

HAHA!! ja, det skulle ju vara samhällsnyttigt, men det är ju så rooligt när folk gör bort sig! :) det är nog ännu samhällsnyttigare på ditt vis, när man gör bort sig minns man det ju ;)

Fröken H sa...

Sant, jag kanske ska utveckla DET till min strategi. ;)

Anonym sa...

Visst är det kul när folk gör bort sej!