tisdag 14 juli 2009

Vad jag gör på landet


Jo, sover så länge jag vill. Vilket i och för sig inte är extremt mycket längre än i vanliga fall, men ändå väldigt skönt och ger säkert 2-3 timmar mer sömn per natt än när jag jobbar.

Hasar runt i mjuka kläder som inte sitter åt någonstans.

Äter lite av varje när jag vill och vad jag vill. Och i och med bärandet av kläder som inte sitter åt, behöver jag inte bekymra sig om i fall magen växer eller inte.

Jag behöver inte pyssla med håret, föna eller platta eller spraya. Knappt tvätta det alls faktiskt.

Läser mysiga böcker som tar mig ännu längre bort från vardagen, utifall där skulle finnas några tankar kvar på den vill säga.

När vädret så tillåter, ligger jag i solen och badar i havet.

2 kommentarer:

Mika sa...

Vilket är precis det man ska göra på landet! =D

Fröken H sa...

Ja, det är ju det!