torsdag 25 juni 2009

På önskelistan 2:

En egen tvättmaskin. Och ett badrum där den får plats... I mitt hus verkar alla ha samma goda idéer just nu. Alla verkar vara hemma och lediga dagtid och alla verkar vilja tvätta allt de äger innan de åker bort nästa vecka. I alla fall var det min plan. :) Den gick i stöpet när någon slängt i en ny tvätt en kvart innan min tid börjar. Jag ser framför mig en jakt på förmiddagen: jag kommer ned om en kvart, då, om jag har tur, tar personen innan precis ut sin tvätt och hänger in den i torkrummet, sen kommer jag ned igen en timme senare och måste tömma torkrummet på någon annans tvätt innan jag hänger in min. Eventuellt måste jag tömma tvättmaskinerna också. Sen glider JAG över på nästa persons tid och så.... Nej då, jag är inte bitter alls. Jag är ju ledig. Jag tvättar lakanen imorgon istället. Om det finns en tid då.

3 kommentarer:

Jenny. sa...

Ja, egen tvättstuga vore nice :)

Spiritedaway sa...

Kriget i tvättstugan. Det kan vara brutalt. Been there.

Fröken H sa...

Ja, drömmen om en egen tvättstuga består... :)

Särskilt eftersom kriget fortgår: nu kan man tydligen få lite skäll för att man bokar för lång tid också.