lördag 16 februari 2013

Lejonet!

Liten är sen sådär en 2-3veckor tillbaka ett lejon. Dygnet runt påminner han oss om detta och rättar honom när vi säger hans andra namn: "nej, lejonet!" I början ropade han förtvivlat i sömnen "jag VILLvara ett lejon!" eller "jag är ett lejon ju!" men nu verkar han vila tryggt i att han får vara ett lejon och sömnutropen sträcker sig till ett "vad är jag?".

Det räcker inte heller med ett djur i familjen utan vi mammor heter numera mamma häst och mamma ko och lillasyster Tuppen. Även i offentligheten. I parken, på gatan, på dagis.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jösses vad skönt att läsa att de finns fler barn där ute som förvandlas till lejon lite nu och då! Jag upprepar maniskt för mig själv detgåröverdetgåröverdetgåröver när M morrar och ryter när han blir arg eller besviken. Än så länge behöver vi dock inte kalla honom för lejon mer än i leken, men jag anar att det bara är en tidsfråga..