fredag 7 maj 2010

De säger att de första 3 månaderna är värst

Jag tycker inte att det har varit så jobbigt alls, mest roligt och mysigt, MEN längtan efter att få sova längre än 4-5 timmar i sträck börjar bli allt starkare. Liten har sovit ganska bra och "bara" vaknat var 3:e timme för mat, men nu har han börjat vakna allt från varje halvtimme till varannan timme. Skoj, skoj med andra ord. I natt var värre än på länge och jag ska ut på roligheter ikväll. Haha, jag kan dricka vatten och kommer ändå verka fullast av alla.
Hur får man barnet att sova längre pass på nätterna tro?

2 kommentarer:

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

Det finns inga knep, det är bara att härda ut. Jag har hört att det finns barn som sover både på nätterna och mornarna, tydligen när de blir tonåringar... det har jag aldrig märkt... Man överlever på ganska lite sömn, men det är fan så drygt!

Fröken H sa...

Ja, drygt var ordet! :)