torsdag 29 oktober 2009

Ett arbete väl utfört

Idag har jag äntligen lyckats besöka Ks arbetsplats efter bara sisådär.... 2 år. Mysiga miljöer och en bananchokladbulle senare var jag hemma och trixade och fixade med den här fantastiska torkhissen som jag och min pappa med gemensamma krafter lyckades sätta upp. Under arbetet kunde det låta så här:

Jag: ska klistret vara mot väggen eller mot stången?
Pappa: mot väggen
Jag: Neeeej, så kan det ju inte va, är ju helt ologiskt ju.
Pappa: Joo, jag tror att det ska vara så.
Jag: Men pappa, du VET ju att jag ALLTID har rätt. Jag har ALLTID, alltid rätt. (upprepar alla logiska anledningar till varför klistret inte ska vara mot väggen)
Pappa: Ok då, men jag tror ändå att det ska vara så.
(samma repliker upprepas ett antal gånger tills klisterkuddarna sätt upp med klistret mot stången)

Inga kommentarer: